Helpdesk

Hieronder zijn de meest gestelde vragen opgesomd, om onze klanten te helpen bij eventuele zaken waar zij tegenaan lopen bij het gebruik van één van onze producten of diensten. De vragen zijn onderverdeeld in een aantal onderwerpen.

E-learning

Dit probleem horen wij helaas af en toe van cursisten. Helaas kunnen wij daar als opleider niets aan doen, aangezien de oorzaak in de apparatuur van de gebruiker ligt. Onze e-learning modules zijn gemaakt om overal ter wereld gevolgd te worden, op praktisch iedere moderne PC, tablet en telefoon en in de meest voorkomende browsers. Echter kan het zijn dat in sommige kantooromgevingen de toegang geweigerd wordt voor het bekijken van video’s. In dat geval zal de netwerkbeheerder van uw bedrijf dit op kunnen lossen. Als dat niet mogelijk is, dan adviseren wij om de e-learning in een ander netwerk (bijvoorbeeld thuis) te volgen en/of op een ander apparaat.

Onze videospeler wordt klein weergegeven in de e-learning modules. Echter zijn de video’s heel simpel op een volledig scherm te bekijken door op het icoontje rechtsonderin te klikken:

Onze videospeler is een slimme videospeler die de kwaliteit van het beeld aanpast aan de snelheid van de verbinding. Al onze video’s zijn Full HD video’s. Een standaard met een hoge beeldkwaliteit die vergelijkbaar is met die van HD zenders van digitale televisie. Echter wanneer uw computer of internetverbinding niet snel genoeg is, dan maakt de videospeler er automatisch een HD ready beeldkwaliteit van of zelfs minder. Zodoende kunt u de video wel bekijken (zonder dat deze continu vastloopt). U kunt ervoor kiezen om de kwaliteit vast te zetten door op het 'tandwieltje' te klikken (zie onderstaande afbeelding) en een beeldkwaliteit te selecteren. Echter loopt u dan het risico dat het beeld af en toe stopt. De beste oplossing is natuurlijk om de e-learning op een andere computer, tablet of telefoon te bekijken of met een andere internetverbinding.

U kunt op de desbetreffende e-learning omgeving in het inlogscherm op ‘Vergeten Wachtwoord’ klikken en de instructies volgen om uw wachtwoord op te vragen. Let op dat de mail met uw inloggegevens in uw ongewenste mail kan terecht komen. Controleer deze ongewenste mail dus direct. Let ook op dat op mobiele apparaten de ongewenste mail niet altijd goed wordt weergegeven. Controleer de ongewenste mail dus even op een computer.

In principe versturen wij altijd 14 dagen voorafgaande aan de praktijktraining de inloggegevens en een separate mail met de instructie voor het gebruik van de e-learning. Wanneer u al eerder e-learning bij A&D Totaal gevolgd hebt, dan kunt u uw oude inloggegevens gebruiken. Zie het antwoord bij vraag 4 wanneer u uw inloggegevens niet meer weet. Het kan ook zijn dat u toch nieuwe inloggegevens hebt ontvangen of dat u voor het eerst e-learning bij A&D Totaal volgt. In dat geval kan het zijn dat uw inloggegevens en onze mail met instructies in uw ongewenste mail terechtgekomen zijn. Helaas kunnen wij hier niets aan doen, aangezien veel grote bedrijven in de wereld met dit probleem te maken hebben. Veel privé emailadressen zoals Gmail, Hotmail etc. registreren nieuwe onbekende mail als ongewenste mail. Controleer bij voorkeur de ongewenste mail op een computer i.p.v. op een telefoon. Vaak zijn de apps op een telefoon niet goed ingesteld, waardoor ongewenste mail niet of niet goed weergegeven wordt. Het is ook handig om de mail vervolgens al veilig te markeren, waardoor in de toekomst minder kans is dat een mail van A&D Totaal in de ongewenste mail komt.

Probeer eerst het volgende: U kunt op de desbetreffende e-learning omgeving in het inlogscherm op ‘Vergeten Wachtwoord’ klikken en de instructies volgen om uw wachtwoord op te vragen. Let op dat de mail met uw inloggegevens in uw ongewenste mail kan terecht komen. Controleer deze ongewenste mail dus direct.

Mocht het dan nog niet lukken dan is er wellicht iets anders aan de hand. Wellicht dat de inloggegevens nog niet verstuurd zijn, omdat A&D Totaal nog niet alle cursistgegevens heeft of wellicht hebben wij een verkeerd e-mail adres van uw bedrijf ontvangen. Stuur een mail aan uw contactpersoon van uw eigen bedrijf. Wanneer uw bedrijf een serviceabonnement heeft afgesloten dan mailt u naar helpdesk@aendtotaal.nl en onze helpdesk beantwoordt uw vraag binnen 24 uur op werkdagen. Wanneer u dus een vraag stuurt op vrijdagmiddag 16.00 uur, dan kan het zijn dat u maandag voor 16.00 uur pas een antwoord krijgt. Let wederom op dat het kan zijn dat onze reactie van de helpdesk in uw ongewenste mail terecht kan komen.

 

Planning en administratie

Per bedrijf is er één inlogaccount voor cursisten om zelf een aanmelding te doen op een praktijkmoment. Deze inloggegevens zijn verstrekt bij de mail waarin u gevraagd bent om uzelf in te schrijven. Vraag anders even bij een collega na wat de gegevens zijn. Mocht u er echt niet uit komen, stuur dan een mail aan info@aendtotaal.nl of neem contact op via ons contactformulier en wij helpen u verder.

Waarschijnlijk volgt u voor het eerst een cursus bij A&D Totaal en zijn uw gegevens nog niet bij ons bekend. U kunt daarom zelf geen aanmelding doen in het systeem. Leg even intern contact bij uw eigen bedrijf wat u nu moet doen.




A&D Totaal maakt gebruik van Cookies

Geef per categorie de keuze voor het gebruik van cookies aan. Wij hebben de cookies van Google Analytics volledig geanonimiseerd en daarom mogen wij die plaatsen zonder toestemming.

In onze Privacyverklaring is hier meer over te lezen. Graag de beste website ervaring? Vink dan alle vakjes aan.

OK